توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد از ناگفته‌های پرونده نیکا شاکرمی تا افشای پیامک‌های خانوادگی ایروانی: اقدامات رژیم اسراییل در تضاد با ارزش‌های بنیادی سازمان ملل است تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس: یک اسیر اسرائیلی درحال خودکشی را نجات دادیم مدارس استان تهران فردا شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل نیست انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد + ویدیو رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در روند برگزاری دور دوم انتخابات نداشته‌‌ایم + فیلم جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ایران در عملیات وعده صادق، ناتوانی گنبد آهنین را به رخ جهانیان کشید مشارکت حداکثری مردم مشهد در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرماندار مشهد: تمدید انتخابات از طریق اطلاعیه وزارت کشور اعلام خواهد شد | اعلام تعطیلی مدارس بعد از پایان رای‌گیری + فیلم رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت آمادگی دارد انتخابات بعدی، الکترونیکی برگزار شود آیا مدارس فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟
سرخط خبرها

واکنش خطیب‌زاده به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

  • کد خبر: ۹۲۲۱۵
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
واکنش خطیب‌زاده به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: ایران هیچگونه مداخله ای در برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود، برنامه دفاعی موشکی و امور مرتبط با سیاست های نظامی و دفاع بازدارنده خود را بر نمی تابد. او همچنین جزایر سه‌گانه ایرانی را جزء لاینفک و ابدی خاک ایران دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات تکراری و بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس صدور چنین بیانیه هایی را نشان از ادامه نگرش غیرسازنده و ناصواب برخی کشورهای عضو این شورا در قبال ایران دانست.

سعید خطیب‌زاده افزود: تصور می رفت با مجموعه اقدامات و تحرکات دیپلماتیک اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری، شاهد نگرش جدیدی از سوی شورا نسبت به همکاری های منطقه ای باشیم.

خطیب زاده از  معدود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که همچنان در پشت شورا پنهان شده و مواضع غیرسازنده خود را به این نام منتشر می نمایند،  خواست در  دیدگاهها و رویکردهای خود در قبال مسایل منطقه ای تجدید نظر کنند و مسیر همکاری را جایگزین اتهامات تکراری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با کمال تاسف ادامه جنگ در یمن، افزایش نظامی گری خارجی و ورود عنصر  مخرب رژیم‌صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار داده است و جمهوری اسلامی ایران مراتب نگرانی خود را اعلام نموده است.

  خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مداخله ای در برنامه هسته ای صلح آمیز خود، برنامه دفاعی موشکی و امور مرتبط با سیاست های نظامی و دفاع بازدارنده خود را بر نمی تابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر موضع بدون تغییر و قطعی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب  کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند. 

خطیب زاده اضافه کرد: کلیه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جزایر در راستای حقوق مسلم و منطبق بر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور انجام گرفته است و تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد:  دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره راهکار حل مشکلات منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین الملل استقبال می نماید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->